Smith And Wesson Forums banner

Smith & Wesson Model 32 TERRIER (.38 S&W)

1 reading
56K views 61 replies 22 participants last post by  Squiggs  
#1 ·
De S&W Model 32 Terrier is een revolver met een klein frame in .38 S&W. Hij werd geproduceerd van 1936 tot 1974. Ze lijken op de meer voorkomende Model 36 Chief's Special. Het belangrijkste verschil is dat de M32 is gekamerd voor de oudere .38 S&W-patroon in plaats van de meer gebruikelijke en krachtigere .38 Special-kamer van de Model 36. De Terrier werd oorspronkelijk gebouwd op het I-Frame, maar latere modellen (32-1) werden gebouwd op het J-Frame vanaf 1961 nadat S&W het I-Frame had stopgezet.

Heeft iemand de S&W Model 32 (I-Frame) of de S&W Model 32-1 (J-Frame)?

#19 ·
Mijn excuses voor de wankele foto hosting! Ik probeer een nieuwe methode te vinden. Hier is de andere kant:
View attachment 339337
Prachtig voorbeeld van het "38 Terrier" Post War Transitional I frame 6 schroeven model! Bijna net zo moeilijk te vinden als het Pre War Model en het enige verschil is dat de jouwe de naoorlogse glijstang hamerblokveiligheid heeft.

#4 ·
#22 · (Edited)
goedemorgen! ik ben oud en moe! ik weet niet hoe ik de blauwe model 30 foto's heb geplaatst, en ik kan niet uitzoeken hoe ik ze moet verwijderen! DUS! er zijn foto's van beide kanten van een zoete oude flatlatch model 30 die absoluut geen relatie hebben met waar we het over hebben! hier is de andere kant van de nikkelterriër (....misschien!):
Image
Dat nikkelgeweer is een Model van 1953 "NEW" I-frame, 4 schroeven, een vroege met de oude hamerstijl. Het is een echte Pre Model 32.

#23 · (Edited)
technisch gezien zijn dit beide pre-32's, en ik besef dat dit misschien niet eens is wat je wilt zien!
Dat is OK, het is een mooie .32!
We kunnen zien dat het een 6-schots is, geen 5-schots zoals een Terrier.
Een 32 long Hand Ejector, en is een Model van 1953, "NIEUW" I-frame 3 schroeven, een Pre Model 30.

#10 ·
Ik heb geen S&W .38 S&W vuurwapen. Ik heb er nog nooit behoefte aan gehad en weet niet zeker of ik er nu een nodig heb.

#14 ·
Ik heb geen S&W .38 S&W vuurwapen. Ik heb er nog nooit behoefte aan gehad en weet niet zeker of ik er nu een nodig heb.
:) NODIG???
De eerdere I-Frame "Terrier" modellen zijn merkbaar compacter dan de J-Frame modellen - vooral met de oudere verkorte grip panelen. Jaren geleden... had ik een versleten I-Frame Terrier met de oudere grips die ik gebruikte om in mijn zak te dragen - geladen met mijn eigen "stevige" WC en SWC handloads. Je kon meteen het verschil zien tussen het gewicht en de bulk ervan in de zak in vergelijking met mijn Bangor-Punta M-36.

Toen ik overstapte op het dragen van subcompact 9mm's, werd ik ervan afgepraat... en betreurde het ten zeerste dat ik het heb laten gaan. De .38 S&W Terriers konden in het verleden goedkoper worden verkregen dan de vergelijkbare .38 Special snubs, maar tegenwoordig niet meer.

Ik heb nog nooit een doosje fabriek .38 S&W gekocht - te klein. Fabrieks patronen worden nog steeds zo gehouden vanwege de vele no-name top-break revolvers die rondzwerven. Handladen van een Terrier tot .38 Special ballistiek is de manier om te gaan. Ik heb de juiste .360" Ideal/Lyman 155gr. SWC kogelvorm ervoor. Als je een Terrier krijgt, leen ik hem aan je uit.

#11 ·
Nodig?? Is dat de reden dat ik al deze vuurwapens heb?? NODIG? Ik zat er laatst over na te denken...en de enige logische reden die ik kon bedenken voor de "noodzaak" van de wapens die ik bezit, zou zijn om mijn eigen militie te vormen. Geen slecht idee...:) Ik heb ergens een Terriër...waar is die kleine rakker...

#25 ·
Ik ben er vrij zeker van dat dit een Terrier is, want dat staat op de doos..:)

View attachment 339413
Nog een schaarse nikkel 38 Terrier Post War Transitional I Frame, 6 schroeven met pre-war type Service (ronde bovenkant) grepen, en de doos!

Van dat serienummer is het hoogstwaarschijnlijk begin november 1950 verzonden.

Die nikkel pistolen kunnen er als nieuw uitzien met een beetje Mother's Mag Wheel polish tijdens het kijken naar het nieuws.

#13 ·
Hier is mijn 32-1. Ik bezit vier revolvers in .38 S&W. Ze variëren van een .38 DA tot de 32-1. Ik laad wat 125 SWC's die iets sneller zijn dan de 146 fabrieks patronen. De BSR met mijn 200gr kogels is een bal om spinners mee te schieten. Hier is een foto van mijn snub en wat handladingen. De ladingen zijn 125, 146 en de 200 kogels. Als je er een probeert, Robert, voorspel ik dat je hem zult houden. Ik heb een foto toegevoegd van de BSR uit de vooroorlogse periode in .38 S&W. Cliff

#26 ·
View attachment 339423 Hier is mijn 32-1. Ik bezit vier revolvers in .38 S&W. Ze variëren van een .38 DA tot de 32-1. Ik laad wat 125 SWC's die een beetje sneller zijn dan de 146 fabrieks patronen. De BSR met mijn 200gr kogels is een bal om spinners mee te schieten. Hier is een foto van mijn snub en wat handladingen. De ladingen zijn 125, 146 en de 200 kogels. Als je er een probeert, Robert, voorspel ik dat je hem zult houden. Ik heb een foto van de BSR uit de vooroorlogse periode in .38s&w toegevoegd. Cliff
Dat is een zo goed als nieuw J-frame na 1968, waarschijnlijk met het R-serienummerprefix.

#28 ·
#29 ·
Welk jaar zou geassocieerd worden met serienummer 68933?

#35 ·
Wat betreft wat er gewild is, zijn de meeste 32 HE's in deze periode ongeveer hetzelfde. Er waren echter enkele Regulation Police-revolvers voor doeleinden gemaakt na de oorlog van vooroorlogse onderdelen en ze zijn waarschijnlijk de meest gewilde I-frames na de Bekearts. In de J-frames zijn de Baby Chiefs gewild en de allereerste, vooral in nikkel, zijn zeer waardevol. Ik ben er zeker van dat Jim een meer verfijnde kijk heeft en duidelijk meer weet dan ik over dit onderwerp.

#36 ·
Robert, het verbeterde I-frame werd in 1953 geĂŻntroduceerd, rond dezelfde tijd als de eerste J-frame Chiefs Specials, bekend als de Baby Chiefs omdat het gripframe hetzelfde was als een I-frame. Jim heeft een zeer goede beschrijving van de voortgang in de SCSW4th. Wat betreft wat er gewild is, zijn de meeste 32 HE's in deze periode ongeveer hetzelfde. Er waren echter enkele Regulation Police-revolvers voor doeleinden gemaakt na de oorlog van vooroorlogse onderdelen en ze zijn waarschijnlijk de meest gewilde I-frames na de Bekearts. In de J-frames zijn de Baby Chiefs gewild en de allereerste, vooral in nikkel, zijn zeer waardevol. Ik weet zeker dat Jim een meer verfijnde kijk heeft en duidelijk meer weet over dit onderwerp dan ik.
Klopt het volgende? 1936 tot 1953 S&W Terrier (I-Frame) 1953 tot 1961 S&W Terrier (I-Frame Improved) 1961 tot 1974 S&W 32-1 (J-Frame) Wat hebben ze gedaan om het I-Frame te verbeteren of was het gewoon een stap om geld te besparen bij de productie ervan? Wat zijn de beste eigenschappen van deze 3 productieperiodes en welke is het meest wenselijk?

#37 ·
Uw tijdlijn ziet er voor mij correct uit. Het verbeterde I-frame was een overstap van een platte hoofdveer naar de spiraalveer. Uw laatste vragen hebben subjectieve antwoorden, afhankelijk van veel factoren, maar voornamelijk platte hoofdveer versus spiraalveer en I-frame versus J-frame als u zich concentreert op het schieten met het pistool. Vanuit het oogpunt van verzamelbaarheid zijn de vroege pistolen naar mijn mening wenselijker omdat er minder van zijn.

#38 ·
Uw tijdlijn lijkt me correct. Het verbeterde I-frame was een overstap van een platte hoofdveer naar de spiraalveer. Uw laatste vragen hebben subjectieve antwoorden, afhankelijk van veel factoren, maar voornamelijk platte hoofdveer versus spiraalveer en I-frame versus J-frame als u zich concentreert op het schieten met het pistool. Vanuit een verzamelperspectief zijn de vroege wapens naar mijn mening wenselijker omdat er minder van zijn.
Bedankt. Dat is zeer goede informatie voor mij.

#39 ·
Welke revolver met een loop van 2 inch maakte S&W in het .32 S&W Long-patroon?

#41 ·
De .32 Hand Ejector, later Model 30 genoemd.
Al deze informatie doet mijn hoofd pijn. Er is gewoon te veel om te leren en niet genoeg tijd om het te doen.

• Like
Reactions: Cliff and Troll